my heart will forever belong to you

jag kommer ihåg att jag vaknade jättetidigt den här dagen, var så excited över det thailändska nyåret! jag sprang in i duschen och klädde på mig, sen väckte jag alla mina kusiner med ett brett leénde på läpparna. sen minns jag också att jag ringde min morbror och bad honom skynda sig hem till mormor, för han sa dagen innan att han skulle stå för skjutsandet då nyåret började. han kom efter en stund och då var alla klara. vi lastade på flaket med is öl och sprit minns jag, och sen satte vi oss tjejerna i bilen + morbror  körde och resten av killarna fick sitta ute. haha vi tjejerna klarade inte av värmen >.< på vägen dit var det fullt med ungdomar/barn/vuxna ute och lekte i vattenkriget, killarna som satt på flaket blev en aning blöta ^^ väl framme så var det fullt med folk, alltså bokstavligt talat fullt med folk på riktigt! fanns ingen parkering i närheten av badstället och vi hade hur mycket grejer som helst att bära på. så vi fuskade lite, och körde där man inte fick köra. där packade vi av alla grejerna och vi barn fick leta upp plats att sitta på. trots den enormt fulla folkmassan så lyckades vi hitta den bästa platsen, i centrum av allting ;D stället vi besökte på heter Nampod(stavning?) det är en bred och lång bäck med iskallt vatten är väl att överdriva, men en aning kallt är det. och vattnet sprutar upp från underjorden. underbart ställe som jag besöker på med min släkt och även med mina vänner varje gång jag är i thailand. dit kan man åka om man vill bada med sin familj, eller sjunga karaoke och dricka med sina vänner eller bara umgås med sin flickvän/pojkvän.


det är bara såhär mycket folk på högtiderna, då det tex är thainyår.

annars är det ganska lugnt.


det vart nått fel med bilderna, fick inte med alla så för tillfället så har jag inte bild på mami och dom andra, men hon och hennes vänner kom och joina oss lite senare. på bild - två som jag inte minns namnet på >.< men hon med rosa tröja är mami's barndomsvän och hon brevid har jag ingen aning om vem det är (a) ...


kusinvitamin, en riktig badkruka.


obeskrivlig plats..


lite småsur, ville bada men det var så mycket folk. sen så drog mami ändå i mig till slut haha >.<


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0