tamboon (göra goda gärningar-dagen)

det vart tamboon. vi har det varje gång vi åker hem till thailand. det kan vara tamboon som vi gör för min syster, eller om det är högtider som songkran, då skänker vi saker till dom äldre och vattnar deras hand med vatten blandat med något puder i skulle jag tro. jag har inte så mycket koll, men jag är alltid med :)


dom äldre sitter på rad och min mamma delar ut tröjor till var och en.



tanterna hihi ^^


och här ser ni att vi knyter på lyckoband/snöre/trådar.
det ska bringa lycka i livet. och innan hällde vi vatten i handen på dom äldre.


sen blev vi helt överraskade, min morbror och kusin kom.
det tråkiga var att jag hade ingen aning om att min morbror var sjuk, det är han som sitter med det gula runt huvudet. när jag såg hur smal han var så grät jag. det var hemskt att se hur dåligt han mådde.
och han är så envis, precis som morfar...


senare så drog jag o mina kusiner ut med några kompisar. rensa tankarna lite kom jag ihåg att vi sa. saknar er
guys <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart bor du någonstans i Thailand alltså!?<3

2010-05-27 @ 23:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0